Hellregn och total lycka

Såg väl ut som en dränkt katt nyss. Jag och Ida var på väg hem från stan efter lite ärenden  (busskort till Sala!) när nämnda regn överföll oss utan en förvarning. Eftersom vi inom loppet av 30 sekunder var blöta in på skinnet kände vi inget trängande behov av att söka skydd så vi cyklade vidare. När vi kom hem så passade vi på att dansa lite på gården - kände mig lite som en kalv på grönbete. Ida plaskade i några pölar med fötterna, och på det hela taget så skrattade vi massor!

Regn är nog mitt favoritväder - både inomhus när man bara kan mysa ihop sig med en filt och en bok, men också ute med eller utan paraply! Om man redan är blöt kan man lika gärna njuta av det ^^

Nu ska jag och Ida slänga ihop en god kaka, sen ska jag plugga medan Ida - det svinet - ska författa. Det ska jag göra från och med måndag och framåt. Då ska plugg vara gjort (rester kan jag förpassa till helgerna) och sen ska jag bara leva ett härligt kreativt liv!

Jag och min bästis Hösten ska tillbringa mycket tid på café med en kopp te och en massa skrivande. Det ska bli en riktig författare av mig den här terminen: första boken ska bli färdig.




Ska nog införskaffa mig en basker också.
Bara för den konstnärliga känslans skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0